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Stereoplay, Die Audiophile
Consigliato da Musica Jazz

This is a beautifully balanced set and Bollani’s best record to date. … These 16 tracks run the gamut emotionally and stylistically but there’s a coherence and consistency that now goes beyond the clever and starts to touch upon the profound. Italian pop songs such as the lovely “Antonia” and “A Media Luz” rub shoulders with a clutch of standards including a perfect “On The Street Where You Live” and a handful of improvisations, one on a theme by Prokofiev. If that starts to sound like some kind of post-modern bricolage, don’t worry, if the musical idea is strong enough the artist remains visible.
Duncan Heining, Jazzwise

The total impression is not of disjointedness, however, but of unfurling surprises. In holding all but three of the 16 pieces to under five minutes, Bollani combines equal measures of rigour and poetry in his improvising and his touch on a Steinway has glistening highlights flecking the tops of the notes, adding a layer of wonder to all he plays.
John Shand, Sydney Morning Herald

Bollani’s leader debut as a solo pianist is a fine account of this gifted, classically trained player’s multifaceted spirit. Never one to hedge his bets, Bollani finds fertile ground in standards, ragtime, Italian, Latin and Beach Boys songs, his own delightful originals, Prokofiev and free improvisation. His harmonic language is full of lovely surprises, his time impeccable, his touch wonderfully expressive, and his inventiveness always informed by an innate sense of structure.
Ray Comiskey, Irish Times

Stefano Bollani kennt die Verführungen des Romantischen, ja Sentimentalen. Mit zehn unglaublich flinken Fingern tastet er sich ans Lyrische heran – um ein Sechzehntel, eine Sekunde vorher kehrt zu machen, etwas vermeintlich Rührendes als Fragment mir scharfen Kanten zurückzulassen und davonzuspringen als lachender Schalk, mit einer genialen, aber nie verletzenden Freiheit. ...
Alle Pose ist verschwunden. Aber in jedem dieser Stücke ist nicht nur ein persönlicher Stil, sondern auch ein Künstlertum zu erkennen, das gewiss erst am Anfang steht.
Thomas Steinfeld, Süddeutsche Zeitung

Seine Musikalität ist überwältigend, sein Witz betörend, seine Lust am Individuellen wegweisend. Hier ist ohne jeden Zweifel ein Meister am Werk, mit einem kammerjazzigen Pflichtalbum der Saison. Chapeau!
Ralf Dombrowski, Stereoplay Deutschland

Ein Meisterwerk in der Balance von artistischer Ausgelassenheit und Formsinn; von einer Vorliebe für einfache Formen und raffinierte Verschattungen…Wunderbar, witzig, anrührend und unterhaltend.
Peter Rüedi, Weltwoche, Schweiz

Der italienische Pianist Stefano Bollani ist auf dem besten Wege, nicht mehr nur in erster Linie ein musicians’ musician zu sein, ein Geheimtipp unter Eingeweihten. ... Jetzt legt er ein Soloklavierwerk vor, das perfekt aufgenommen und wie immer umsichtig produziert wurde. Die aktuellen Solopianisten lassen sich grob in die jubelnden Schwelger und die spröden Spartaner einteilen. Bollani hat von allen etwas, er gilt als blitzgescheiter Musiker, der seinen Lyrismus bisweilen mit einem feinen Hauch von Ironie würzt.
Tom Fuchs, Piano News

Stefano Bollani est bien l’une des plus belles choses qui soient arrivées au clavier européen depuis Michel Petrucciani, qu’on cite ici pour son degré d’exigence artistique et sa facon populaire d’y intéresser le grand public….Magistral
Le Temps, Suisse

The Italian pianist Stefano Bollani (34) has been performing Norwegian festivals with both the Danish Jesper Bodilsen trio and in duos with Stian Carstensen and fellow Italian Enrico Rava this summer. Instrumental virtuosity has been walking hand in hand with stunts that call for laughter, but when Bollani now has his solo debut, it is reasonably the pianist we meet. Solo and in full width. (...) He can sound insisting like Brad Mehldau, rhapsodic like Misha Alperin or elegant as a skilled cocktail pianist, but he never sounds indifferent or like he is posing. He is probably one of the European jazz musicians that will win the most recognition in the following years."
Dagbladet (Norway)

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