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About ECM

This almost all-improv session [...] draws on influences such as Béla Bartók’s interpretations of Hungarian folk songs, Keith Jarrett's and Ran Blake's solo playing, and Herbie Hancock in free-spirit mode. Parks' playing here isn't as funkily gospel-powered as Jarrett can be, nor as unstoppabably dynamic as Hancock at full stretch, but his melodic sense is acute and original, his narratives and harmonies varied, and his pacing subtle. [...] Arborescence has a low-lights feel, but its musicality and lyricism glows very brightly.
John Fordham, The Guardian

Arborescence nennt man eine Art von Wachstum, bei der sich etwas organisch ausbreitet, so wie die Wurzeln, Zweige und Äste eines Baumes dem Licht und dem Wasser entgegen wachsen. Auf ähnliche Weise, auf alle Seiten hin offen und weitestgehend intuitiv lässt auch Aaron Parks diese Soloimprovisationen sich entwickeln. Er nennt es ‚Halb-Geträumtes und Halb-Erinnertes’, das sich zu einer magisch-poetischen Klangwelt verdichtet. Das kann mitunter durchaus zupackende Passagen enthalten, hat aber über weite Strecken einen meditativen, stark gefühlsbetonten Charakter, der einen bei konzentriertem Hören völlig gefangen nimmt. Und auch bei Heavy Rotation eröffnen sich immer noch weitere Feinheiten.
Peter Füßl, Kultur

This expansive, impressionistic outing sounds like a vision quest. For 50 minutes, Parks wanders through dreamlike landscapes, unafraid to have ideas before he knows what they are. Moments of realization throughout bring these 11 improvisations into focus – with transient cadences, lyrical upwellings and shifts in rhythm – flashing the forest for the trees. [...] Parks’ second major-label release (his first for ECM) is his most mature record to date. [...] For Parks, slowing down has plenty to do with being in high demand. ‘Arborescence’ proves it’s also a function of the claritiy and diligence that comes with growth.
Zach Hindin, Jazz Times

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