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About ECM

As always, Schiff is a master of detail, often rephrasing bars you thought you knew well, coming up with fine nuances while never losing sight of the work’s overall architecture. Recorded live in Zurich’s Tonhalle, thanks to Schiff’s belief that it’s vital to play in front of an audience, this is a distinguished instalment in an outstanding cycle.
Anthony Holden, The Observer

Although all these works manifest very different moods and characters, Schiff makes efforts to penetrate beneath the surface aspects of the music, focusing on moments of intimacy and introspection. The approach to Op. 14, No. 1 is especially daring. … Taking an unusually expansive approach to the first movement, Schiff invests the musical argument with an astonishing variety of texture and dynamic range… The modest Op. 49 Sonatas are treated with affection and poetic sensibility, whilst Schiff relishes the unbuttoned humour of the middle movement of Op. 14/2. Highlights of the Op. 22 Sonata include an almost vocal right-hand in the Adagio con molto espressione, Schiff exploiting the cantabile tone of his Fabbrini piano to wonderful effect. …
There’s little doubt that this release contains some very special insights.
Erik Levi, BBC Music Magazine

Mit filigranem, hammerklavierartigem Anschlag und beispielhaftem “cantabile” brilliert er in den “einfachen” Sonaten op. 49. Selbst feinste satztechnische Nuancen werden in den Sonaten op. 14 hörbar, während er in der konzertant angelegten Sonate op. 22 enorme Spannungsbögen und fein artikulierte Passagen herausarbeitet. Volume III, ein wahrer Genuss für jeden Beethoven-Kenner.
Oliver Ford, Stereo

Wieder einmal beweist der ungarische Pianist, dass er es auf einzigartige Weise versteht, interpretatorische Brillanz und enzyklopädischen Forschergeist zu verbinden. ... Tatsächlich ist der Entwicklungsgedanke in Schiffs sensiblen Interpretationen unüberhörbar. Wendig und filigran glänzen auch Miniatur-Sonaten wie op. 49. Mit seinem hochdifferenzierten Anschlag ist es eine wahre Freude, den Nuancenreichtum der G-Dur-Sonate op. 14/2 zu entdecken. Die Schlichtheit des Kopfsatzes in op.14/1 fasziniert durch die Farbgebung der einzelnen Stimmen im Quartettsatz. Und so zeigt Schiff trotz übergreifenden Entwicklungsgedanken seine Liebe zum Detail, die Fähigkeit, den Reichtum des Augenblicks zu genießen.
Anja Renczikowski, Piano News

András Schiff, pianista ungherese cinquantenne gentile e delicato, che non prende mai per la collottola l’ascoltatore, che poche sere fa ha concluso alle Serate Musicali di Milano il ciclo delle Sonate di Beethoven acclamato da tutto il pubblico in piedi. Con lui si entra nella logica di ogni composizione, perché il fraseggio è sempre razionale e chiaro ma anche libero e toccante quel tanto che ci entri nella memoria, perché la graduazione delle sonorità, anche in queste splendida registrazione, è precisa e variatissima, perché il legato è affettuoso, lo staccato è il massimo della brillantezza, perché le stesse pause sono d'una eloquenza e d’un respiro inimitabili.
Lorenzo Arroga, Il Giornale

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