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About ECM

On her third recording and ECM label debut, Hungarian-born classical guitarist Zsófia Boros presents a program of largely introspective yet varied pieces. She bypasses the warhorses of the solo-guitar repertoire in favor of outliers penned by a handful of South American composers, Spaniards Vicente Amigo and Francisco Calleja, American guitarist Ralph Towner, and Sting’s longtime sideman Dominic Miller, among others. [...] Boros’ great programming and burnished tone plus producer Manfred Eicher’s touch equal an album that’s enchanting throughout.
Mark Small, Guitar

‚Todo comienza en otra parte - Alles beginnt woanders.’ Mit einem der letzten Gedichte des argentinischen Schriftstellers Roberto Juarroz zeigt die Gitarristin Zsofia Boros, wo dieses Woanders für sie beginnt - in einer mutig intimen wie anmutigen Welt. Boros nimmt sich Zeit für die fragilen Kleinode in ihren Händen. Aus ihnen formt sie sinnliche Klänge, überrascht mit strengem Pathos, dann sind nur mehr Tontupfer zu hören. [...] Virtuos gelingen ihr sensibelste Nuancierungen, die die Stücke schwere- und mühelos machen, als suchte die Gitarristin ihren interpretatorischen Kontrapunkt zum melancholischen Unterton. Die bewußt räumliche Aufnahmeakustik tut das Ihrige dazu, um auf eine schwebende Mehrstimmigkeit und Mehrdeutigkeit anzuspielen. Alles ist immer woanders: dort, wo es anfängt. ‚Todo està siempre en otra parte: allì donde comienza.’
Julia Schölzel, BR-Klassik

Mit ‘En otra parte’ (Der Titel geht zurück auf ein Gedicht von Roberto Juarroz) hat sie nun ein lupenreines Gitarrenrecital lateinamerikanischer Prägung vorgelegt, das durch seinen unprätentiösen Ton aufhorchen lässt. Es ist keine Virtuosen-Show, mit der die schon länger in Wien lebende Gitarristin hier punkten will, sondern ein ruhiges, kontemplatives Programm, das durch seine Musikalität besticht.
Dierk Wieschollek, Fono Forum

Not only is her musicanship exquisite but her soul and her ability to transmit emotion, and intuit thoughts and feelings is quite extraordinary. I listened to the CD repeatedly and as it moved through its story, was captivated by its beauty. From the first note to the last, it was a complete experience that I didn’t want to end. [...] Boros caresses each string of the guitar as if she were speaking, reciting, or singing – the notes coming off of her fingers with just the right amount of intensity; she explores her choices tastefully with perfect execution, very tempered, fluid, and with a natural rhythmic movement she dances with her instrument in synchronicity with life; without struggle in complete abandonment to the art she embraces with an innocence and inquisitiveness of a child yet with a maturity and knowing beyond her years – a fine balance of mastering and youthful curiosity.
Nora McCarthy, Jazz Inside Magazine


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